Blog – Copywriting.cz

  • 24. 3. 2014
    3 komentářů

    Zamilovaný CopyCamp 2014 z pohledu ženy a muže

    Zima skončila, květy pučí a ve vzduchu je láska, jak by nám do ouška zapěl John Paul Young. Narozdíl od něj se ale CopyCamp nespoléhá na jediný hit a každý rok se snaží o něco nového. Letos pořadatelky z H1.cz neodolaly a podlehly nejsrdečnějšímu období v roce – CopyCamp byl ve znamení jara.

    CopyCamp propriety

    A že to nebude další z řady konferencí, na kterých se networkuje až na večerních after party, bylo jasné už z úvodu moderátorky Pavlíny Louženské (H1.cz). Ta s publikem rozehrála seznamovací hru, díky které jsme si prošli všechny fáze vztahu – seznámení, svatbu i sex. Extrovertnější copywriteři byli ve svém živlu, introvertnější kolegové se bořili do sedaček. Nástup jara byl v Divadle Ponec skutečně mocný.
     

    Máma to ví nejlíp

    Všeobecnou vřavu uklidnila až první přednáška Jany Moravcové (H1.cz), která na několika příkladech dokázala, že poslouchat maminku se vyplatí. Vždyť koho by napadlo, že za nekončícími připomínkami k domácím úkolům nebo chování na veřejnosti a dokonce smrtelnými výhrůžkami (“Na tenhle svět jsem tě přivedla a můžu tě z něj i sprovodit!”) se skrývá pravda obecně platná i pro copywritery – ctěte svého klienta, mluvte jeho jazykem a nenechávejte si všechno na poslední chvíli.

    Nejzásadnější myšlenky z pohledu ženy:
    Deadline je největší škůdce dobrých textů.“
    Titulky se učme od bulváru, umí je nejlépe.“

     

    Internet je největší copywriterské pískoviště

    Po povedeném začátku přišla přednáška od Terezy Vondrákové (Marketing & Media), která byla spíše obecnějšího rázu a ukazovala možnosti, jak se může copwriter prosadit na internetu . Opravdu mě zaujala jen zmínka o real-time reklamní kampani, díky které Magnesia na několik dní ovládla homepage iDnesu. Moc pěkné.

    Nejzásadnější myšlenky z pohledu ženy:
    Facebook zavádí videoreklamu.“
    Spojení Beacons + aplikace směřuje zákazníka rovnou k obchodu.“

     

    Zameťte si před vlastním prahem

    Karel Borovička (Innovio) následoval s přednášku plnou lam – proč ne, kočiček je všude dost a na jaře zvlášť. Zaměřil se koncept logického rámce a jaké výhody má jak pro copywritera, tak pro klienta. Není nadto si udělat v práci pořádek.

    Nejzásadnější myšlenky z pohledu ženy:
    Využití logického rámce pro klienta – omezuje zbytečné činnosti, dává jasné cíle.“

     

    Nejdeismus není výmluva

    Nejlepší přednášku celého dne měl bezkonkurenčně Jiří Sekera (Refresh), který copywriterům vytkl několik stále se opakujících výmluv – nikdy jsem nedostal příležitost / to by na to musely být peníze / to by k tomu ale muselo být pořádný zadání. Jirka dokázal, že když se chce, tak jde všechno a svým sebevědomím strhl celý sál na svou stranu. V jeho prezentaci se našel kdekdo, Twitter bouřil.

    Nejzásadnější myšlenky z pohledu ženy:
    Deadliny určuje copywriter.“
    Nebuďte levní! Cena se odvíjí od přínosu pro klienta.“

     

    Copy žije i na sociálních sítích

    Do zajímavého tématu následně zaplul Jan Suda (H1.cz) a ukázal, že copywriting a sociální sítě jdou spolu ruku v ruce. Statusy jen tak nenapíšou! Další dobrá a vtipná přednáška, na které mi vadila jediná věc. Při prezentovaném A/B testingu několika typů facebookových statusů pro firemní stránku Tesca překvapivě zvítězila “kvalita” nad “slevou”. Kdyby psal statusy copywriter, pak by byl rozdíl podle mého mnohem nižší. Ale to je jen poznámka na okraj.

    Nejzásadnější myšlenky z pohledu ženy:
    Komunikace je specifická jak pro offline, tak pro online.“

     

    PPCopywriting

    Podobně blízko jsou si také copywriting a PPC kampaně. Petra Brodilová (Google) prozradila, že kdyby se na tvorbě PPC reklam podíleli i copywriteři, pak by byl SERP oku lahodící zahradou. Není tomu tak a proto se na prvních třech místech často objevují vyložené nesmysly. Chce si to dát větší pozor a nevytvářet inzeráty jenom automaticky.

    Nejzásadnější myšlenky z pohledu ženy:
    V PPC nevyužívat generické inzeráty, nebo dbát na jejich správnost.

     

    Víš ty, kdo já jsem?

    Asi nejvíc poznámek jsem si odnesl z přednášky Marie Grafové (Bubble). Budování osobního brandu je téma, které velká část copywriterů neřeší do chvíle, než jim díky tomu frnkne zajímavá spolupráce. Není lehké ho budovat, ale o to větší ovoce může v budoucnosti přinést. Jen je potřeba plánovat, ujasnit si cílovku a odvádět dobrou práci.

    Nejzásadnější myšlenky z pohledu ženy:
    Buduj osobní brand! Specifikuj, obklop se užitečnými lidmi, využívej sociální sítě.“

     

    Dobrou pověst nenahradíš

    Z trochu jiného úhlu pohledu se na stejné téma podívaly Michala Gregorová a Adéla Flejšarová (Nejsmeagentura.cz). Mluvily spíše o dobré pověsti copywritera a o tom, jak ji využívají při práci na volné noze. Plňte své zakázky svědomitě, rozvrhněte si čas a možná budete mít v pátek večer volno.

    Nejzásadnější myšlenky z pohledu ženy:
    Buduj dobrou pověst a sklízej word-of-mouth.
    Sednout si s klientem = musíte být stejná krevní skupina.

     

    PR po česku

    Celý CopyCamp zakončil bulvární internetový publicista Daniel Dočekal svým pohledem na vztah copywritingu a PR. Podle jím zmíněných příkladů se není co divit, že je dneska tisková zpráva považovaná za sprosté slovo – sekretářka se na takovou práci skutečně nehodí. Všechno zlato se ale netřpytí ani na straně novinářů – pokud je chcete naštvat, pošlete jim tiskovku v PDF!

    Nejzásadnější myšlenky z pohledu ženy:
    Storytelling frčí.“

     

    CopyCamp se vylil z koryta

    Letošní CopyCamp vykročil mimo nastolenou cestičku a z čistého copywritingu se dostal i do dalších oborů. Někteří si změnu chválili, některým se naopak zamlouval konkretnější styl minulých ročníků. Copycamp ale stále roste, témat přibývá, ani za rok na něm proto nebudeme chybět. Je to láska.

     

    Co nadchlo ženu || muže

    freelancerky Michala a Adéla || přednášky Jirky Sekery a Marie Grafové
    přátelská atmosféra || nekončící úsměvy všech přítomných
    vtip a kreativita pořadatelů || souhlasím se ženou
    povídání z různých směrů copywritingu || dorty – zdravím autorky mrkvového a nutelového skvostu

    Co se nelíbilo ženě || muži:

    málo konkrétních případů || obecnost některých přednášek
    nepohodlné sezení (tvrdé židle, málo místa) || moje ledviny souhlasí
    absolutně nepodchycený catering || nějakou tu jednohubku bych si dal
    tlačení na pilu v interaktivních aktivitách || vědět to, koupím prstýnky v automatu

    Tereza Vojáčková || Boris Múdry

    Rubrika: Copywriting.cz, SEO Linhart.cz, SEO nástroje.cz, SocialniSite.cz | Štítky: , ,

    Boris Múdry (13 článků)

    Propadl jsem sociálním sítím, PPC reklamě a internetovému marketingu. A asi mě chvíli nikdo nevyloví.


Komentáře k článku

Vložit nový komentář

Poznámka: Položky označené hvězdičkou je nutné vyplnit.

Jméno: *
E-mail: *
Web:
Komentář: *

Vložené komentáře