Blog – SocialniSite.cz

  • 2. 4. 2014
    0 komentářů

    Vážení přátelé, ano! Větrovčino PPC školení se vyplatí

    PPC reklama je na jednu stranu krásná věc, na druhou stranu trochu ošidná mrška. Je nutné nezaspat a stále držet krok nejen s vlastními kampaněmi, ale také novinkami a specialitkami, které Adwords i Sklik nabízí.

    Proto mě napadlo, že bych mohl dohnat znalosti a navštívit některé z pokročilých školení, které u nás nabízí hned několik firem i jednotlivců. Výběr byl dlouhý a náročný, ale nakonec jsem rozhodlo pro Větrovičino Školení PPC tuningu. Petra Větrovská je jeden z největších PPC expertů u nás a i tématicky mi její školení sedělo nejvíc. Další pokročilé kurzy se zastavovaly například u remarketingu nebo dynamického remarketingu a měl jsem pocit, že nejdou tolik do hloubky. Mohl jsem mít ale i vlčí mlhu, proto pokud jste navštívili jiný kurz, který můžete doporučit, pak se o zkušenosti podělte v komentářích.

    Školení na tělo

    Ještě před školením došel každému účastníkovi krátký dotazník, kde měl specifikovat svou dosavadní zkušenost s PPC kampaněmi a také označit témata, která ho v rámci školení budou nejvíc zajímat. Jako information junkie bych u všech položek nejraději zaškrtl položku „hrozně moc“, ale nakonec jsem se spokojil s méně intenzivním „hodně“ a dostalo se i na „jen málo“. Aby se neřeklo. Možná bych přivítal i nějakou střední hodnotu, ale člověk se tak alespoň musel rozhodnout. Petra pak podle dotazníků upravila program a dostalo se na věci, které nás konkrétně zajímaly.

    Samotné školení bylo rozděleno do několika tématických celků:

    1. Maximalizace návštěvnosti
    2. Kvalita návštěvnosti
    3. Reklamní texty
    4. Vyhodnocování kampaní
    5. Cenové optimalizace
    6. Remarketing
    7. Mobilní reklama
    8. Další nástroje v účtu

    Petra to vzala hodně zeširoka, takže jsme se celý den rozhodně nenudili. Osobně jsem za takový přístup rád, protože jsem měl možnost si zopakovat a srovnat některé informace, které mi ještě nebyly úplně jasné, například co se struktury kampaní a klíčových slov týče.

    Co mě zajímalo, co jsem nevěděl a na co jsem změnil názor:

    • Vylučující slova – používáte je ve svých kampaních? Ne? Tak to byste měli – až se relevance zeptá, budete připravení. Pokud jich vyškrtáte 200, pak je to dobrý začátek. Vzhůru do práce.
    • Experimenty – tuhle fičuru jsem v Adwords objevil před nějakou dobou, ale zatím ji nevyužil. Díky ní můžete efektivně vyzkoušet různá nastavení kampaně – například nastavit o něco vyšší CPC, měsíc sbírat data a potom vyhodnotit, jestli se zvýšení ceny odrazilo na konverzích. Výhodou je, že takhle zkoumáte dvě různá nastavení paralelně vedle sebe. Nemusíte proto nové nastavení složitě porovnávat s výsledky z minulosti, ale všechno máte přehledně pod sebou.
    • Štítky – o jejich existenci v Adwords jsem věděl, ale opět je moc nevyužíval. Vyhledávat přeci můžu i ručně. Co když jsem ale v minulosti provedl nějakou změnu a teď nevím, kde ji hledat? Mohl bych si ji propříště nějak označit? Heuréka – štítkem!

    Školení hodnotím velice kladně – dozvěděl jsem se nejen další informace k již známým funkcím, ale objevil také některé specialitky, aplikace a triky relevantní pro oba systémy. Současně nebyl problém se často ptát a přizpůsobit tak školení vlastním požadavkům. Doporučuje pět z pěti markeťáků.

    Rubrika: SocialniSite.cz | Štítky: ,

    Boris Múdry (13 článků)

    Propadl jsem sociálním sítím, PPC reklamě a internetovému marketingu. A asi mě chvíli nikdo nevyloví.


Komentáře k článku

Vložit nový komentář

Poznámka: Položky označené hvězdičkou je nutné vyplnit.

Jméno: *
E-mail: *
Web:
Komentář: *

Vložené komentáře

Dosud nebyl vložen žádný komentář. Buďte první!