Blog – SEO Linhart.cz

  • 7. 7. 2014
    1 komentář

    Magická síla příběhů – jak storytelling prodává

    Svět marketingu, především toho internetového, představuje nepřetržitě se vyvíjející kolos. Uspět v něm není výzva pro bojácné. Ale ani odvaha, chuť a píle nemusí vždy přinášet kýžené plody za vaši práci. Co ale funguje zaručeně, jsou příběhy. Kde by byly takové olomoucké tvarůžky bez lásky a péče mistrů sýrařů? Pravděpodobně by jejich sláva „vyčpěla“ mnohem dříve, než vůbec začala. Páchnoucí pochoutka se však těší oblibě dodnes, dokonce se dočkala i ochranného zeměpisného označení. Jejich sláva, přiznejme si upřímně, nestojí ani tak na lahodné chuti, nebo na nezaměnitelném aroma. Tvarůžky zkrátka mají srdce! Staletími téměř nepoznamenaný zrající sýr stále profituje ze své tradice. Když mohou zákazníci milovat silně aromatické kolečko, proč by nemohli milovat váš produkt?

    obsahový marketing„Mít srdce“ je prvotní předpoklad pro úspěšný storytelling, neboli vyprávění příběhů. Reklamy na internetu nebo v offlinu je tolik, že ničím jiným než nápadem a myšlenkou svůj produkt neodlišíte. Pokud tedy nejste okatá, zelená anténa, která dokáže být svým halekáním stejně příjemná, jako vyvolávač na marockých tržištích, pravděpodobně zapadnete mezi ostatní giganty. Pokud ovšem nemáte něco „navíc“…

    1) zpátky ke kořenům

    Má vaše firma tradici? Pátrejte v historii, možná naleznete zlatý poklad. Nemusíte být zrovna olomoucká tvarůžkárna. Váš praděd Lojza byl nejlepším řezníkem široko daleko a jeho umění s noži se šířilo po všech okolních vískách?  Inspirujte se u něj. Ne vždy musí být „nové“ synonymem pro „lepší“. Určitě měl v rukávu nějaké trumfy – recept na nefalšovanou domácí tlačenku, nebo se po jeho klobáskách dělaly boule za ušima. Použijte jeho know-how, ukažte zákazníkům, že nejste masokombinát. Vysvětlete jim, proč si mají připlatit za kvalitu. Stejný princip funguje dobře i u pekáren či restaurací.

    2) když není tradice i dobrý nápad se cení

    Rozhodně o své historii nelžete. Lidé nejsou hloupí a technická gramotnost ve vyhledávání na internetu už také dosáhla tak daleko, že vás snadno prokouknou. Kde není tradice, poslouží i dobrý nápad. Odlište se! Jako perfektní příklad poslouží Hoštická hnojiva. Marketingové oddělení si odpovědělo jasně: „Proč máme být stejně hnědo-zelení jako naše konkurence?“ A tak se zrodil slogan tak jednoduchý a trefný, až z něj konkurenční výrobci skutečně zezelenali, nebo hůř – zhnědli závistí…

    „Hoštická hnojiva  – pohnojíme, co se dá!“

     

    3) na všech frontách stejná uniforma

    Nastavili jste si skvělou komunikaci a co teď s ní? Základní pravidlo úspěchu – komunikujte vždy a všude stejně. Na firemním webu seriózní, na Facebooku rebel, v newsletteru nudný… takhle přesně NE! Jako firma musíte vždy působit uceleně. Extrémním příkladem z praxe je nový operátor Gorila. Pokud máte den „Blbec“, doporučuji zavolat na jejich zákaznickou linku. Zdejší operátoři vám úsměv do tváře zaručeně vrátí hláškami:

    „Hele, já potřebuju znát tvý gorilí číslo! Jasně, povídej – no jó, už na to koukám! Vono je to číslo už převedený, takže v pohodě. Měj se, čau!“

     Největším kamenem úrazu jsou zpravidla nedostatek kreativity a strach ze změn. Přeci jen změna komunikace je celofiremní záležitost a týká se nejen vnějšího prostředí – zákazníků, dodavatelů, odběratelů a dalších, ale také zvyklostí uvnitř! Zaměstnanci jsou vaší první reklamou. Pro zákazníky cukr, pro zaměstnance bič, podobné manýry stálo hodně vysvětlování už nejednu velkou (žlutou) společnost.

    Potřebujete poradit s komunikací? Zajímá vás, jak správně dělat obsahový marketing? Rádi vám podáme pomocnou ruku:

    Rádi pomůžeme s obsahovým marketingem

    Rubrika: SEO Linhart.cz, SEO nástroje.cz, SocialniSite.cz, Zajímavosti |

    Tereza Vojáčková (13 článků)


Komentáře k článku

Vložit nový komentář

Poznámka: Položky označené hvězdičkou je nutné vyplnit.

Jméno: *
E-mail: *
Web:
Komentář: *

Vložené komentáře