Blog – PR články.cz

  • 22. 10. 2011
    8 komentářů

    Spustili jsme SEO faktory.cz

    Dnes jsme spustili nový projekt – www.SEOfaktory.cz. Nebudu projekt popisovat, můžete se rovnou podívat o čem je. Jen sdělím pár zákulisních informací o spouštění (aneb proč spouštění trvalo 7 měsíců).

    Na konci března tohoto roku jsem se rozhodl, že bychom mohli spustit český přehled SEO faktorů (obdoba http://www.seomoz.org/article/search-ranking-factors). Původně jsem měl takovou představu, že najdu porotce, poté budou moci porotci 14 dní komentovat navržené SEO faktory a 14 dní je poté hodnotit. Měsíc by např. trval návrh designu a vývoj = za 2 měsíce přeci musí projekt běžet. Jaký byl nakonec postup:

    • Konec března / začátek dubna: Napsal jsem pár SEO odborníkům, jestli by se chtěli projektu účastnit. Dostal jsem kladné reakce = byl jsem rozhodnut o vytvoření projektu.
    • Duben: porotců chci sehnat více, píši emaily a čekám na odpovědi
    • duben – květen: nemáme čas na programování, přednost dostávají další projekty
    • 1. polovina června: naprogramována administrace systému, přeloženy faktory z angličtiny a vše přidáno do systému
    • 2. polovina června: porotcům je odesílám email, že se mohou vyjádřit k aktuálně navrženým SEO faktorům – okomentovat je, navrhnout přejmenování nebo přidat úplně nové. Na komentování je určeno 14 dnů.
    • Konec června: žádný porotce ani jeden faktor neokomentoval, jde se do další fáze
    • Začátek července: porotcům je odesílán email, že mohou faktory hodnotit, limit je do konce července
    • Konec července: nikdo nic neohodnotil, porotcům se posílá email, že mohou hodnotit o měsíc déle
    • Srpen: už 2 porotci faktory ohodnotili. Zbytek stále nic.
    • Začátek září: posílám poslední ultimáta k hodnocení, ale stejně se nic nehodnotí. Hledám nové porotce. Noví porotci nalezeni a dáván nový termín k hodnocení faktorů – do konce září.
    • Konec září: faktory nejsou od všech nových porotců ohodnoceny, zasílány urgence, poté hledání dalších porotců
    • Říjen: nalezeni finální porotci. Urgence hodnocení už od začátku a nakonec se 21. 10. daří získat všechny potřebné informace a zároveň se v tento den ihned spouští web

    SEO faktory.cz tady vypadají, že na nich není nic složitého, ale nakonec se protáhly na 7 měsíců. V diskusi bych byl rád za názory, jak případné další ročníky urychlit, jak zvolit vhodné faktory k hodnocení a zda např. nepovolit přihlášení porotců z webového formuláře. Přihlášení by prošli určitým výběrem a mohli by opravdu hodnotit.

    Rubrika: PR články.cz, SEO faktory.cz, SEO forum.cz, SEO Linhart.cz, SEO nástroje.cz, SEO školení.cz, Seznam Katalogů.cz | Štítky: , ,

    Jan Linhart (122 článků)

    Píši novinky z firmy i soukromého života. Rád si povídám o internetovém marketingu a nemám rád zamračené lidi.


Komentáře k článku

Vložit nový komentář

Poznámka: Položky označené hvězdičkou je nutné vyplnit.

Jméno: *
E-mail: *
Web:
Komentář: *

Vložené komentáře

  • Palm Pre
    23. 10. 2011, 23:30

    No vypadá to celkem užitečně, jen tam nějak postrádám mantru posledních dní a to ten stále omílaný „social rank“…

  • admin
    24. 10. 2011, 08:00

    Palm Pre: např. v části Taktiky budování odkazů / Efektivita taktik jsou na 6. pozici v Googlu právě sociální sítě.
    U Seznamu jsou na 26. / 27. pozici.
    Takže určité zastoupení zde mají a také bych věřil tomu, že mají zatím větší význam pro Google.

  • Kuboslav
    25. 10. 2011, 08:15

    Je směšné. že uvádíte „Klíčové slovo použito v tagu “ má váhu v Seznamu 3% a v Googlu 2% a přitom ani jeden z nich jej nebere v úvahu — viz. http://napoveda.seznam.cz/cz/fulltext-hledani-v-internetu/hledani-fulltext-optimalizace-seo-faq-dotazy/#keywords a http://googlewebmastercentral.blogspot.com/2009/09/google-does-not-use-keywords-meta-tag.html

  • admin
    25. 10. 2011, 08:23

    Kuboslav: metodika měření je popsána na http://www.seofaktory.cz/metodika – pravděpodobně někdo z porotců dal nějakému z těchto faktorů váhu a jeho rozhodnutí je nutné respektovat. Zároveň tento faktor skončil ve své kategorii na posledním místě = je nejméně důležitý.

  • 123 pôžičky
    26. 10. 2011, 01:58

    Projekt vyzerá fajn, dokonca mu fandím. Bohužiaľ, veľa veci mi príde ako totálne bludy, resp. zaspatá doba. Napr. description, alebo keywords, anchor interného odkazu (to sa mi zdá pekne prehnané) atď. Neviem, či porotcovia majú reálne osobné skúsenosti s použitím týchto faktorov, že ich tak ohodnotili, alebo v čom to je…

  • admin
    26. 10. 2011, 06:35

    123 pôžičky: hodnocení porotců neovlivním, ale při zprůměrování věřím, že se mohou být data užitečná. Budu ale rád za tipy, jak vylepšit další ročník, aby byla větší spokojenost.

  • Laco panama
    4. 11. 2011, 22:16

    Projekt vyzerá fajn, dokonca mu fandím Laco.

  • Martyscz
    4. 6. 2013, 12:59

    Díky za přehled. To mi pomůže při tvorbě portfolia :)