Blog – SEO Linhart.cz

  • 26. 11. 2012
    17 komentářů

    Recenze knihy SEO – optimalizace pro vyhledávače profesionálně

    Kniha - SEO Nedávno vyšla nová knížka o SEO v češtině pod názvem SEO – optimalizace pro vyhledávače profesionálně. Zatím jsem nezaznamenal na českém internetu žádnou recenzi, tak jsem se vrhl do vlastního zhodnocení.

    Kniha není počin českého autora, ale 2 ostřílených matadorů v SEO ze zahraničí. Na knize se podíleli Danny Dover a Erik Dafforn a vyšla v roce 2011 v USA. Překlad do češtiny zajistil David Gregor, který konzultoval obsah s lidmi z H1.cz (Ing. Jaroslav Vidim a Pavel Ungr). Překlad mi přijde na dobré úrovni. Občas můžete narazit na nějaký překlep, ale nenaleznete zde fakticky chybný překlad, kdy by fráze v češtině měla zásadně jiný význam než originál z angličtiny.

    Celá kniha je psána jakoby pro potenciálně budoucí konzultanty. V úvodu je standardní popis on-page faktorů, který naleznete v podstatě v jakékoliv literatuře o SEO (jsou důležité titulky, popisky, struktura textů, atp.). Hojně je však zmíněna architektura webu, která je často opomíjena. Někdy je opomíjení argumentováno tím, že se jedná o problém uživatelské přístupnosti. Ba naopak je ale uživatelské přístupnost i architektura webu základem pro úspěšné SEO.

    Celkem vhod přijde popis nástrojů, jaké můžete při SEO používat. Samozřejmostí je dobrý popis Google Webmaster Tools, on-line nástrojů, pluginů, atp. Někdo není zastáncem vyčíslování různých SEO hodnot, co jsou v knize uvedeny – např. určování správného procenta hustoty klíčových slov, soukromých ranků typu mozRank, ale mně konkrétně vyčíslování různých hodnot nevadí.

    Rozsáhlejší je také souhrn nevhodných činností z pohledu vyhledávačů. Dozvíte se, jak se zachovat při penalizaci webu Googlem. Přijde mi, že je možná až moc probírána možnost zablokování webu Googlem (zase tak často se nebanuje).

    V knize jsou ale i části, které zatím v žádné české publikaci nebyly popsány = jak v roli SEO konzultanta přesvědčíte klienta, že jste ten vhodný pro realizaci optimalizace. Jaké ceny klientům účtovat, atp. Je zde přehledně uvedeno, že elitní konzultant může být až 16x dražší než začátečník. Ale pozor! Elitní konzultant neznamená, že už víte, že registrace do katalogů není nejlepší způsob získávání odkazů. Jako profi konzultant je považován někdo, kdo pracuje pro největší společnosti z žebříčku Fortune 500 (případně podobně velké weby). Samozřejmě je vše vztaženo na americký trh, takže ceny musíte brát s rezervou.

    Jako nejpřínosnější část knihy považuji 2 komplexní ukázky auditu webu (jedna pro informační web, druhá pro elektronický obchod). Každá má přes 40 stran informací a pokud jste nikdy nedělali žádnou delší SEO analýzu, tak zde naleznete mnoho inspirace. Kniha tak opravdu splňuje účel, který jsem popsal na začátku – přiblížit tento obor začínajícím, nebo klidně i budoucím SEO konzultantům.

    Po auditech následují ještě bonusové informace o vyhledávačích a jejich algoritmech, sociálních sítích, testování nebo SEO konferencích. Prostě takový příjemný závěr.

    Většinou si SEO odborníci stěžují, že se v podobných knihách nedozvěděli nic nového, ale tyto knihy nejsou určeny pro top 2% lidí, kteří jsou v internetovém marketingu opravdu profíci. Nejvíce existuje uživatelů, kteří o SEO ví strašně málo informací a právě tito se musí vzdělávat a porozumět oboru. Pro lidi, co chtějí v SEO začít, se jedná o skvělou publikaci a určitě mohu doporučit její zakoupení. Cena knihy je v porovnání s jinými SEO knihami v ČR vyšší (k 26.11.2012 531 Kč), ale na druhou stranu získáte zmíněné 2 komplexní audity webu – to je přidaná informace, kterou v jiných knihách nezískáte.

    Knihu doporučuji ke koupi a dávám ji 8/10 LR (LinhartRank) ;)

    Pokud Vás SEO zajímá, sledujte mě i na Twitteru:

    Zakoupit knihu SEO – optimalizace pro vyhledávače profesionálně

    Rubrika: SEO Linhart.cz, SEO nástroje.cz, SEO školení.cz |

    Jan Linhart (122 článků)

    Píši novinky z firmy i soukromého života. Rád si povídám o internetovém marketingu a nemám rád zamračené lidi.


Komentáře k článku

Vložit nový komentář

Poznámka: Položky označené hvězdičkou je nutné vyplnit.

Jméno: *
E-mail: *
Web:
Komentář: *

Vložené komentáře

  • Petr Čaník
    27. 11. 2012, 00:08

    Honzo, díky za recenzi. Nachutnal jsi mě… 

  • Kvasnička Jan
    27. 11. 2012, 00:29

    Super recenze Honzi, moc pěkně shrnuto. Dozvěděl ses nějakou úplně závratnou novinku nebo něco, co jsi předtím nevěděl?

    • Admin – Jan Linhart
      27. 11. 2012, 00:47

      Tak přeci jen člověk už většinu zná. Protože to byl ale titul ze zahraničí, tak jsem např. neznal některé zahraniční služby a možná některou drobnost z auditů zahrneme i do našich analýz…

  • Martin Matějka
    29. 11. 2012, 10:13

    Hezká recenze. Přemýšlím jen nad tím, jak aktuální informace v knize jsou, když v USA vyšla jak píšeš v roce 2011. Taky tam asi budou drobné rozdíly v trhu – řekl bych, že postupy a praktiky, úspěšné v US nemusejí vždy stejně dobře fungovat na našem malém českém rybníčku. Samozřejmě taky naopak, že. Ale jak říkám, zatím jsem nečetl, takže nemůžu hodnotit. 

    • Admin – Jan Linhart
      29. 11. 2012, 10:22

      Určitě se zde nepíše nic o Seznamu, vše je zaměřeno na Google. Neradí se zde nějaké lsti na vyhledávače, takže i po posledních úpravách na Googlu jsou informace relativně aktuální (Google má pravidla v podstatě hodně podobná jako předešlé roky, jen poslední rok více zatlačil na jejich dodržování). 

  • Rostislav Schnürch
    16. 12. 2012, 23:04

    Zdravím Honzo, pěkná a reálná recenze knihy. Knihu jsem četl, takže jen potvrzuji co jsi napsal.
    Na účet knihy mohu jen dodat, že kromě dnes už běžných informací vykresluje i problematiku vztahu konzultant – klient. Bohužel některé informace uvedené v knize (popis některých on-line nástrojů) nelze v českém prostředí plně využít.

  • LukasPampurik
    19. 12. 2012, 08:20

    Dakujem za tip, kniha vyzera zaujimavo, no v poslednej dobe som pri kupe podobnych knih skepticky, pretoze takmer v kazdej knihe je to iste. Recenzia je paradna, objektivna.

  • Jáchym Čadil
    29. 1. 2013, 16:25

    Dobrá recenze. Na knihu se chystám. Ještě více však očekávám tuto knihu http://www.amazon.com/Inbound-Marketing-SEO-Insights-Blog/dp/1118551559/ref=sr_1_1?s=books&ie=UTF8&qid=1359473028&sr=1-1&keywords=inbound+marketing+Rand+Fishkin. Neplánuje se náhodou také překlad? :) 

    • Admin – Jan Linhart
      29. 1. 2013, 18:08

      Na tuto knihu se také těšíme. O překladu zatím nic nevíme…

  • Pepik
    27. 3. 2013, 10:15

    Elitní konzultant neznamená, že už víte, že registrace do katalogů není nejlepší způsob získávání odkazů.

    Zajímavé, že na Vašich stránkách http://www.seonastroje.cz nabízíte právě tuto registraci hned nahoře v menu :)

    • Admin – Jan Linhart
      28. 3. 2013, 09:32

      Právě tuto službu chceme rušit jako druhou v pořadí. Nejdříve ještě zrušíme aktuální službu na http://www.prclanky.cz a poté přijdou na řadu právě registrace. Zrovna máme ale plné ruce práce s vývojem nové verze http://www.souteze.cz. Poté teprve budeme rušit některé aktuální služby.

      • Pepik
        4. 4. 2013, 09:21

        Takže rozumím tomu správě, že než abyste danou funkci vymazal z menu, nabízíte jako SEO – profesinoál lidem něco, co nefunguje, protože nemáte čas to změnit, ano? :)

        • Admin – Jan Linhart
          4. 4. 2013, 09:37

          Není to jen o vymazání jedné položky v menu. Spousta lidí prostě registraci chce, i když sami na školeních říkáme, že si ji nemají kupovat. Zároveň chtějí mít přehled, pro jaké weby si danou službu objednali a přístup k reportům. Službu sami už ani nedoporučujeme, ale nejdříve musíme dokončit nové projekty a pak se zabývat rušením starších.

          • martin matějka
            4. 4. 2013, 12:57

            Honzo nezlob se na mě, ale pakliže sám tvrdíš, že ta služba je k ničemu a nabízíte jí jen proto, že ji někteří nevzdělaní klienti chtějí, je to minimálně neetické. Nebylo by lepší klientovi vysvětlit, že je to nesmysl a nabídnout nějakou hodnotnější alternativu? Přece to za těch pár stovek za registraci nestojí, ne? :-)

          • Admin – Jan Linhart
            4. 4. 2013, 13:07

            Každému říkáme, že si to nemá objednávat. Zmíněná služba je ale automatizována a chceme ji zrušit, jen to není prostě na hodinku. Abych ale udělal krok dopředu, tak o víkendu napíšu k službám, ať si je lidé neobjednávají + vysvětlení. Jen rušení bude opravdu složitější.