Blog – Copywriting.cz

  • 2. 6. 2014
    2 komentářů

    Nabídka textařů na Copywriting.cz je rozmanitá – jak vybrat toho nejlepšího?

    Kdo nikdy nezkusil vytvořit kvalitní článek, může nabýt mylného dojmu, že se jedná o snadnou, rutinní práci. Na toto téma však lze vést sáhodlouhé polemiky. Textaři, jež se psaním živí, by s výrokem jistě nesouhlasili. Tvorba textových dokumentů, ať už se jedná o firemní tiskoviny, obsah webu, PR články, nebo článek, jímž se zrovna pročítáte, je výsledkem talentu pro kompozici slov v kombinaci s naučenými dovednostmi autora.

    Možná jste již zaznamenali známý výrok Billa Gatese z roku 1996: „Obsah je král!“ Věta, jež predikovala budoucí změny pro optimalizaci webů. Původně prospěšný linkbuilding formou – dejme odkaz, kam jen to půjde – spolu s registracemi do všemožných katalogů a free PR webů vyzdvihovaly stránky na horní pozice ve vyhledávačích. Největším strašákem oněch zastaralých praktik je Google. Sankce za nepřirozené formy linkbuildingu (více o něm se můžete dočíst ve článku Luďka Kvapila – Nebudujte odkazy, budujte obsah), které uděluje, nutí stále více ke tvorbě kvalitních obsahů prostřednictvím odborných článků s vysokou čteností, rad a tipů, návodů, či vhodně zvolenými aplikacemi na stránkách. Jako příklad užitečné aplikace můžeme zmínit funkci Virtual Mirror, kterou nabízí výrobce brýlí Ray-Ban ve svém e-shopu. Zákazníci si prostřednictvím web kamery mohou vyzkoušet zvolený model brýlí, aniž by museli vážit cestu do kamenné prodejny.

    Koho lze považovat za „dobrého“ copywritera?

    Není textař, jako textař a také neexistuje jeden univerzální copywriter pro veškerý obsah. S nadsázkou můžete přirovnat výběr autorů pro vaše texty k povolání lékaře – budete-li potřebovat ošetřit zlomeninu, postačí vám řadový doktor na chirurgii, pro výměnu kloubu však vyhledáte osvědčeného odborníka, specialistu s dobrou pověstí. A stejně tak je tomu s texty. Obecné texty je schopen napsat i student střední školy ovládající gramatiku, syntax, oplývající alespoň průměrnou jazykovou vybaveností. Zejména u odborných textů, které by měly na čtenáře působit maximálně erudovaně, je nezbytné hledat copywritera s kladnými referencemi a profilací na danou oblast. Vysoké nároky na textaře vyžadují obory technických směrů, financí, lékařství, rovněž IT a inovace.

    10 bodů, jež by měl „dobrý“ copywriter splňovat:
    1. vytříbený cit pro jazyk
    2. bezchybná gramatika a syntax
    3. spolehlivost a dodržování termínů
    4. přehled o zadaném tématu
    5. zkušenosti s tvorbou textů a doložitelné ukázky práce
    6. schopnost vytvářet čtivé texty
    7. alespoň základní technické dovednosti
    8. povědomí o optimalizaci pro vyhledávače
    9. komunikativnost a kooperace
    10. kladné reference

    Všeobecně platným pravidlem, pokud vybíráte nového textaře, je vypracování ukázkového textu, případně zaslání již publikovaných prací. S copywriterem, který ukázky není schopen doložit, neztrácejte čas. Ve většině případů se jedná o naprostého začátečníka, nebo autora textů s nízkou kvalitou. Nedoložení ukázky může také nasvědčovat o textařově nízkém zájmu zakázku, případně o jeho časové vytíženosti. A odbyté práci spolu zpožděným termínům se chceme všichni vyhnout.

    „Na odborných článcích se nevyplácí šetřit. Neodborností a nezkušeností copywritera riskujete minimálně zbytečnou práci navíc při retušování jeho chyb, v horším případě pak negativní efekt na pověst webu či firmy.“

    Jak Copywriting.cz pomáhá zadavatelům najít vhodného textaře?

    Na Copywriting.cz můžete nakupovat již hotové texty, nebo si zadat vlastní poptávku, případně kontaktovat přímo vybraného copywritera. První variantou je nákup hotových textů. Jedná se o nejrychlejší způsob, jak zakoupit texty na daná, či příbuzná témata, které vám zapadají do konceptu. Obrovskou výhodou je možnost přečíst si kompletní text. Víte přesně, co za své peníze kupujete. Copywriteři se zaručují za originalitu nabízených článků. Dopomoct si můžete prostřednictvím filtrů – volba kategorie, ceny, rozsahu a dalších kritérií. Výsledkem budeme ucelená nabídka všech dostupných textů určených k prodeji. Aktuálně na Copywriting.cz čeká na zakoupení 631 hotových textů.

    poptívka

    Máte-li specifické požadavky, pak zadejte vlastní poptávku. I zde můžete přesněji definovat své požadavky – celková cena, délka, téma a především termín, do kdy texty požadujete. Na vaši poptávku mohou od jejího vystavení reagovat copywriteři, kteří souhlasí s uveřejněnými podmínkami. Na Copywriting.cz se již realizovalo 568 poptávek za 7 měsíců jeho existence.

    Třetí variantou je přímé oslovení copywritera. V přehledu copywriterů si můžete jednoduše selektovat textaře dle zvolených kritérií. Výběr je široký, 461 aktivních copywriterů právě čeká na zakázky.

    copywriteři

    Doporučujeme!
    Při výběru svého textaře klaďte důraz na tři hlediska:
    1. hodnocení – nejlepším možným hodnocením za kvalitu odvedené práce je 5 hvězdiček, vždy přihlédněte i k celkovému počtu realizovaných zakázek (copywriter s 10 dokončenými zakázkami a  hodnocením 4,8 může být schopnější, než jeho pětihvězdičkový kolega, který byl oznámkován pouze jedenkrát)
    2. faktor spolehlivosti – poukazuje na dochvilnost odevzdání práce, je uváděn v procentech
    3. orientace na téma – zvolte textaře, který má s daným tématem zkušenosti, problematikou znalý dodá hodnotnější texty
    4. typ textu – rozlišujte copywritery „povídavé“, specializující se na dlouhé slohy,  a „stručné“ textaře, zdatné ve tvorbě popisků a krátkých sloganů

    Na cenu za napsání se zkuste dívat až jako na 5.kritérium výběru. 200 Kč za normostranu od kvalitního copywritera vám přinese ve finále více užitku, než slovní katastrofa s úsporou stokoruny.

    Více o celém systému Copywriting.cz se dozvíte ve čtvrtletním reportu uveřejněném minulý týden.

    Rubrika: Copywriting.cz, PR články.cz, SEO Linhart.cz |

    Tereza Vojáčková (13 článků)


Komentáře k článku

Vložit nový komentář

Poznámka: Položky označené hvězdičkou je nutné vyplnit.

Jméno: *
E-mail: *
Web:
Komentář: *

Vložené komentáře