Blog – Copywriting.cz

  • 25. 6. 2014
    1 komentář

    Guest blogging a co se pod ním skrývá na Copywriting.cz

    Guest blogging je v českém online prostředí stále poměrně tajuplným slovem především mezi laickou veřejností. Proč tomu tak je, co si pod ním představit a jak jeho výhod využít na Copywriting.cz bude tématem následujícího článku.

    U guest bloggingu se nejčastěji setkáte s definicí: „výměna obsahu mezi autorem článku a médiem“. Nejbližším českým synonymem lze označit jako: hostovský příspěvek. V podstatě jej můžeme shrnout jako formu reciproce, neboli něco za něco, v oblasti obsahů webů. Autor, copywriter, blogger, PRista, nebo i schopný marketingový pracovních investuje čas a práci do přípravy kvalitního článku. Článek zde hraje roli výměnné komodity, o kterou projeví zájem protistrana – majitel webu/jiný blogger. Na rozdíl od klasického prodeje či nákupu článků se u hostovských příspěvků za texty nevyplácí finanční odměna. Spolupráce funguje na základě oboustranně výhodných podmínek.

    Guest blogging = kvalitní obsah rychle a zdarma

    Na Copywriting.cz v sekci guest bloggingu naleznete již hotové články na různá témata připravené k okamžitému publikování. Potřebujete naplnit web kvalitním obsahem, ale máte omezený rozpočet? S guest bloggingem nejsou finance překážkou. Autora textu odměníte protislužbou.

    Při inzerování hostovských příspěvků si copywriteři nadiktují podmínky, které pro získání obsahu zdarma musíte bezpodmínečně splnit. Nejčastěji se jedná o následující kritéria:

    • ponechání článků v jejich přesném znění včetně vložených odkazů
    • uveřejnění autorova jména jako tvůrce článku
    • splnění minimální návštěvnosti webu, odpovídající tématika obsahu apod.

     

    Proč nabízet texty prostřednictvím guest bloggingu?

    Ne vždy se dá hodnota vyčíslit penězi. Důvodů proč originální a kvalitní články nabízet k publikování na cizích webech uvedeme hned několik:

    • získáte publicitu
    • zásah nového publika
    • zpětné odkazy zdarma
    • informujete větší množství příjemců
    • budujete svou profesionalitu a kontakty
    • přivedete nové čtenáře/zákazníky na vlastní web a další…

    Guest blogging je stále se rozvíjející formou linkbuildingu. Dle definice Filipa Podstavce:

    „Linkbuilding je kontinuální činnost, vedoucí k získávání strategických partnerů a umístění. Tyto aktivity mají za cíl lepší viditelnost webových stránek na místech, kde je potencionální zákazníci hledají.“

    Proč kritici podceňují guest blogging?

    Chceme-li jít do hloubky merita věci, setkáme se na české scéně online marketingu také s kritiky guest bloggingu. Odpůrci častují hostovské příspěvky výrazy jako „prosté nacpání textu odkazy“. Ze svých úsudků vyvozují, že pro vyhledávače nejsou podobné praktiky vítané. Jak už tomu ale bývá, každá strana má dvě mince. Pokud respektujete zásady kvalitního obsahu, může vám guest blogging hodně přinést a vyhledávače vás za něj určitě nebudou bít přes prsty.

    Vše stojí (a bohužel také mnohdy padá) na přístupu. Guest blogging nebude fungovat, pokud do něj neinvestujeme čas a práci. Úspěch stojí na odpovědném přístupu – článek nemá fungovat jako podhoubí pro zpětné odkazy. Text musí primárně plnit kritérium originality, vysoké kvality a myšlenkové hodnotnosti. Pokud do kvalitního článku vložíte odkaz, nebudou vás vyhledávače nikterak penalizovat. Je tedy nezbytné se na obsah příspěvku dívat nejprve z hlediska jeho hodnoty, až následovně jako na linkbuildingu či propagace.

    Inzerenti musí dbát na vytříbenost volby článků – dejte svým zákazníkům přidanou hodnotu a budujte kvalitní obsah. Pomůžete si nejen k lepším pozicím ve vyhledávačích, ale budujete rovněž své postavení jakožto odborníka v oboru. Stejné pravidlo platí pro autory příspěvků – dobrý článek = dobrá reputace, článek typu „omáčka kolem zpětných odkazů“ = průšvih.

    Jak funguje guest blogging na Copywriting.cz?

    Pro reciproční výměnu článků jsme vytvořili samostatnou záložku v hlavním menu. Výhodou je kumulace různorodých nabídek na jednom místě. Podobné služby jsou v ČR i na Slovensku prozatím vzácné.

    Doposud bylo do systému nabídnuto celkem: 222 článků k publikování, z nichž 140 již našlo své umístění. Guest blogging na Copywriting.cz se tedy může pyšnit úspěšností přes 63%.

    Chci obsah pro svůj web:
    1.možnost – vlastní poptávka po příspěvku:
    Guest blogging -> Hledat obsah -> Moje poptávky -> Nastavte podmínky pro spolupráci -> Vytvořte poptávku -> Vyčkejte na nabídku od copywriterů -> Schválit text -> Naplňte Váš web kvalitním obsahem

    2.možnost – výběr z aktuální nabídky:
    Guest blogging -> Hledat obsah -> Přehled článků -> Splňujete podmínky pro spolupráce? -> Odešlete autorovi článku nabídku + uveďte důvod, proč by měl být text publikován právě na Vašem webu -> Vyčkejte na schválení autorem článku -> Copywriter schválil Vaši nabídku? -> Můžete publikovat text

    guest blogging

    Chci propagaci zdarma:
    1. možnost – zadání vlastní nabídky
    Guest blogging -> Vytvářím obsah -> Mám článek -> Přidat článek -> Vložte text článku a jasně specifikujte podmínky pro uveřejnění článku -> Vyberte si nejatraktivnější nabídku -> Schvalte nabídku

    2. možnost – vytvořit článek na míru
    Guest blogging -> Vytvářím obsah -> Mám článek -> Přehled poptávek -> Vyberte nejzajímavější web -> Mám zájem o poptávku -> Připravte pro originální, zajímavý text -> Odešlete jej a vyčkejte, zda poptávající o článek projeví zájem

     

    Guest blogging je zajímavým nástrojem, jehož potenciál nebyl doposud plně využit. Na Copywriting.cz věříme, že se nám podaří přesvědčit vás o jeho výhodách. Dáme mu šanci?

    Rubrika: Copywriting.cz, SEO Linhart.cz |

    Tereza Vojáčková (13 článků)


Komentáře k článku

Vložit nový komentář

Poznámka: Položky označené hvězdičkou je nutné vyplnit.

Jméno: *
E-mail: *
Web:
Komentář: *

Vložené komentáře