Blog – Copywriting.cz

  • 13. 10. 2013
    0 komentářů

    Copywriting.cz spuštěn, odpovědi na dotazy z Twitteru

    Včera byl spuštěn Copywriting.cz – služba, která spojuje zájemce o texty s copywritery. Na Twitteru jsem dostal pár dotazů. Bohužel přímo na Twitteru není prostor pro další odpověď, takže odpovídám zde na blog:

    První část dotazu: Je copík nějak chráněn? Odevzdá-li dobrou práci, má jistotu výplaty?

    Krátká odpověď: Ano

    Delší odpověď: Na Copywriting.cz lze získat text více různými způsoby. Když se bavíme o ochraně copywritera, tak je otázkou, jaký způsob je zrovna využíván. Pokud se budeme bavit o guest bloggingu nebo nákupu hotového článku, tak zájemce o text vidí celý článek = ví přesně, co kupuje nebo získává. Při nákupu musí mít zájemce o text dostatek financí na přednabitém účtu. Jakmile text zaplatí, článek zmizí ze systému a copywriterovi jsou okamžitě připsány peníze. V případě, kdy copywriter odpovídá na poptávku zadanou inzerentem, je situace podobná. Aby mohl inzerent zadat poptávku do systému, musí mít na Copywriting.cz nabitý účet financemi na zaplacení celé poptávky. Tyto peníze se inzerentovi zablokují a dokud řeší poptávku, nemůže s nimi operovat.

    Inzerentovi přijdou různé nabídky od copywriterů a někoho si vybere pro realizaci. Copywriter je povinen do určitého termínu dodat požadované texty. S inzerentem může copywriter po celou dobu komunikovat (připomínkovat práci) přímo přes systém Copywriting.cz. Jakmile inzerent obdrží hotový text, musí opět do určitého data zaslat poznámky k textu. Pokud inzerent nezašle do daného termínu nezašle žádné poznámky, je článek automaticky považován za schválený a copywriterovi jsou připsány peníze. Pokud jsou zaslány připomínky k textu, může copywriter text upravit dle přání klienta. Pokud by se s klientem opakovaně nedohodl a byl přesvědčen o své kvalitě, může copywriter požádat o arbitráž. Na celou zakázku se podíváme a posoudíme stav situace. Copywriterovi vyplatíme odměnu za práci, když zjistíme, že připomínky inzerenta jsou neadekvátní (nezakládají se na pravdě, text je opravdu kvalitní a dle zadání, atp.). Tím, že blokujeme inzerentovi peníze již při zadání poptávky, je v jeho zájmu poptávku s copywriterem dotáhnout do zdárného konce – jedná se o jednu z nejvhodnějších forem ochrany, kterou lze poskytnout. Pokud jako copywriteři máte návrh, jak by se dal tento model ještě vylepšit, stačí napsat do komentářů nebo na info@copywriting.cz a v případě zajímavého návrhu ho do systému implementujeme.


    Druhá část dotazu: Je to webtrh pro copy?

    Krátká odpověď: Ne

    Delší odpověď: Nevím přesně, co se skrývá pod definicí „webtrh pro copy“. Osobně považuji Webtrh za místo, které má mezi odbornou veřejností horší reputaci. Je to především kvůli lidem, kteří nabízejí extrémně levné (mnohdy nekvalitní služby, i když cena s kvalitou nemusí souviset) služby a zároveň i kvůli poptávajícím, kteří zde mají někdy brutálně nereálné požadavky. Určitě ale i na Webtrhu probíhají obchody, na kterých pracují odborníci a výsledek je špičkový. Jen tyto obchody jsou pravděpodobně ve výrazné menšině.

    Dotaz jsem tedy osobně pochopil tak, zda se na copywriting.cz nenahrnou inzerenti, kteří půjdou po ceně a naopak copywriteři, kteří nejsou moc kvalitní a jsou extrémně levní. Odpověď vezmu trochu obšírněji. Vžijme se do role inzerenta, který potřebujeme texty (pro web, newsletter, překlad, nebo cokoliv jiného). Pokud nemá s nikým zkušenosti, nemá na nikoho osobní doporučení a nechce si texty psát sám, musí najít nějakého copywritera. Začne teda procházet web a hledat vhodné zájemce. Projde weby copywriterů a na každém si zjistí informace o copywriterovi, podívá se na reference daného člověka, cenu, atp. Pak si copywritery porovná a vybere jednoho nebo více, které osloví. To samé jde udělat ale i na Copywriting.cz. Každý copywriter zde má svůj profil, o který musí pečovat. Nahraje zde své reference. Napíše, na jaký typ textů se zaměřuje, jaké obory ho zajímají, jaké má koníčky, jakou má minimální cenu za práci, atp. Inzerent má možnost procházet profily copywriterů a zadat práci vybranému copywriterovi = zjednodušujeme inzerentovi výběr copywritera, protože získá všechny důležité informace na jediném místě. Inzerent nemusí procházet desítky různých webů, ale nalezne všechny potřebné údaje na jedné stránce. Kromě toho ale zjistí i hodnocení copywritera. Za každý obchod udělují inzerenti hodnocení copywritera. Poptávající po textech tak zjistí, jak je daný copywriter kvalitní – neuvidí ale jen nějaké číslo, ale konkrétní zhodnocení obchodů od jiných inzerentů (podobně jako např. na Aukru – hodnocení prodávajících nebo na Heurece – hodnocení internetových obchodů). To ale není vše. Copywriterovi také automaticky počítáme statistiku, zda dodává texty inzerentovi včas. Kromě kvality copywritera tak inzerent zjistí i to, jaká je pravděpodobnost, že obdrží texty včas.

    Copywriting.cz je web, který zjednoduší nalezení ideálního copywritera.

    Výše jsem popsal situaci, kdy inzerent poptává konkrétního copywritera. Úplně stejná situace je ale i u zadávání zakázek, na které může zareagovat kdokoliv. U všech reagujících si inzerenti prohlédnou reference, zjistí hodnocení copywritera (jestli není „naklikané“ od jediné osoby), podívají se, jak copywriter dodržuje termíny a na základě toho se rozhodnout, koho zvolí. Zjednodušujeme tak inzerentům najít kvalitního copywritera.


    Jediná odpověď: Vzal bych situaci z předešlého příkladu. Kdo potřebuje copywritera, musí ho jednoduše najít. My hledání usnadňujeme. Jestli je rok 2008 nebo 2013 na situaci nic nemění.


    Krátká odpověď: Kdo chce, může zkopírovat cokoliv

    Delší odpověď: Nechtěli jsme hned po startu systému inzerenty v ničem omezovat. Pokud dá copywriter na prodej článek, inzerent ho uvidí celý. Může ho samozřejmě zkopírovat, ale pak se dopouští protiprávního jednání, proti kterému budeme bojovat. Mohli jsme např. udělat úpravu, že se veškeré texty budou v systému zobrazovat jako obrázky. Tato úprava by ale byla na úkor komfortu pro inzerenty. Kdo chce podvádět, tak si vždy najde způsob a zajistí si např. přepsání textu z obrázku nebo jakékoliv jiné metody. Rozhodně ale budeme bojovat proti komukoliv, kdo by chtěl systém zneužívat a poškozovat tím copywritery. Případné úpravy budeme dělat dle toho, jestli bude texty opravdu někdo zneužívat.


    Dodatek pod čarou: systém je 1 den po spuštění, v pátek se spouštěl a během soboty se už provedlo 27 drobných vylepšení. Za první den si v systému vyplnilo profil copywritera 8 lidí, kteří vložili články do quest bloggingu i do přímého prodeje = již 24h od spuštění web reálně funguje. Určitě je na webu ještě hodně úprav, které průběžně provádíme.

    Vyzkoušejte Copywriting.cz na vlastní kůži a podělte se o názory v diskusi

    Rubrika: Copywriting.cz, SEO Linhart.cz |

    Jan Linhart (122 článků)

    Píši novinky z firmy i soukromého života. Rád si povídám o internetovém marketingu a nemám rád zamračené lidi.


Komentáře k článku

Vložit nový komentář

Poznámka: Položky označené hvězdičkou je nutné vyplnit.

Jméno: *
E-mail: *
Web:
Komentář: *

Vložené komentáře

Dosud nebyl vložen žádný komentář. Buďte první!