Blog – SocialniSite.cz

  • 13. 2. 2014
    1 komentář

    CASE STUDY: LinkedIn jako nástroj pro B2B kampaň s minimálním budgetem

    Sociální síť LinkedIn je v zatím Česku velkou neznámou a svou pozici teprve získává. V následující case study však chceme ukázat, že i s minimálním budgetem lze LinkedIn použít pro B2B reklamní kampaň, se kterou se vejdete do 3000 Kč.

    Uživatelé využívají LinkedIn v naprosté většině případů pouze jako online strukturovaný životopis, který jim ulehčuje život při hledání pracovní příležitosti. Potencionálnímu zaměstnavateli jednoduše pošlou link nebo profil vyexportují ve slušivé šabloně.

    LinkedIn ale umí víc než to, zvlášť v B2B sektoru. Nabízí totiž mj. jednu vlastnost, kterou v žádné jiné sociální síti nenajdete – vyhledávání uživatelů podle pracovních oborů a pracovních pozic. Jediná sociální síť, která by v tomhle mohla LinkedInu zdánlivě konkurovat, je Facebook, ale ten se mnohem víc zaměřuje na osobní život uživatelů a kolonka Práce je na vedlejší koleji.

    Linkedin profil

    Když se na nás proto obrátilo Business for Breakfast pro Olomoucký kraj kvůli propagaci PoVánočního networkingového večírku na sociálních sítích, vsadili jsme právě na LinkedIn. Chtěli jsme vytvořit budgetově co nejpříznivější kampaň s cílem přivést na večírek 5 návštěvníků z řad Linkedin uživatelů. Vedlejším cílem pak bylo zařazení uživatelů do kontaktů a případné osobní schůzky s oslovenými.

    Klient měl několik podmínek:

    • oslovení uživatelé museli být z Olomouce a okolí,
    • měli pracovat v oborech HR, IT nebo výrobní systémy,
    • ve firmě museli zastávat vyšší pozici (ideálně C level, jednatel nebo manažer).

    Zavrhli jsme proto klasické PPC kampaně typu Sponsored Polls a Display Ads – vadila nám relativně dražší CPC a také neosobní sdělení. Zvolili jsme relevantnější vyhledávání konkrétních osob a jejich přímé oslovení.

    V rámci kampaně jsme proto pro klientův profil zakoupili LinkedIn Premium účet základní verze Business, který nabízel oproti verzi zdarma několik práci ulehčujících výhod:

    • práce s organizátorem profilů,
    • kompletní zobrazení profilů kontaktů 2. a 3. stupně,
    • 15 představovacích zpráv,
    • 3 InMaily „kdyby něco“.

    V rámci zadaných kritérií jsme oslovili celkem 33 lidí. Spoléhali jsme na to, že uživatelé LinkedInu neberou zprávu od uživatele mimo vlastní kontakty jako spam, ale spíše jako něco, z čeho se pro ně může vyklubat zajímavá příležitost.

    A výsledky nám to potvrdily. Z 33 oslovených se nakonec na večírek dostavilo kýžených 5 uživatelů. Mimo to ale proběhlo také 5 osobních schůzek mimo večírek a klient získal pro svůj LinkedIn profil celkem 18 nových kontaktů.

    Budget kampaně byl 3000 Kč a skládal se ze dvou položek:

    • LinkedIn Premium Business Account: 500 Kč / měsíc
    • Práce: 2500 Kč (5 hodin při ceně 500 Kč / hodina)

    Kampaň na LinkedInu tak i s minimálním rozpočtem splnila nejen hlavní požadavek, ale ještě se odrazila i ve ve vedlejších cílech. Pokud proto chcete oslovit úzce danou skupinu v uživatelů v B2B sektoru, tak zkuste LinkedIn. Anebo klikněte na tlačítko a kontaktujte přímo nás.

    button

    Rubrika: SocialniSite.cz |

    Boris Múdry (13 článků)

    Propadl jsem sociálním sítím, PPC reklamě a internetovému marketingu. A asi mě chvíli nikdo nevyloví.


Komentáře k článku

Vložit nový komentář

Poznámka: Položky označené hvězdičkou je nutné vyplnit.

Jméno: *
E-mail: *
Web:
Komentář: *

Vložené komentáře