Blog – PR články.cz

  • 19. 8. 2014
    4 komentářů

    Case study: Facebooková soutěž v reálu – čísla, data, výsledky

    Na začátku června jsme se rozhodli otestovat naše služby na vlastní kůži. Abychom dokázali, že naše chvála pro fotografické soutěže má své reálné opodstatnění, uspořádali jsme vlastní fotosoutěž pro Soutěže.cz. Soutěžící mohli během jednoho měsíce od 15.6. do 15.07.2014 zasílat své fotografie na tematické zadání pro letní sezónu „ideální odpočinek“.

    O co se hrálo?

    Do soutěže jsme věnovali několik drobností – 3x myš Microsoft, 3x digitální stereo sluchátka, 2x sada k čistění elektroniky a brýlí, 1x sluneční brýle a knihu V moři jsou krokodýli. Souhrnně se ceny pohybovaly v částce přibližně 3.400 Kč. Naši soutěž jsme podpořili všemi dostupnými příplatkovými službami, jež nabízíme – zvýraznění soutěž po celý měsíc, vložení do 20 vlastních a 9 cizích soutěžních webů.

    ceny do soutěže

    Co soutěž přinesla v číslech

    Sami jsme byli překvapení, jaký zájem soutěžící projevili vzhledem k nepříliš vysoké finanční hodnotě výher. Celkem nám bylo zasláno 69 soutěžní obrázků. Vkládání fotografií probíhalo jednoduše pomocí speciální Facebookové aplikace, jež se automaticky vygeneruje na vaší stránce po založení soutěže v administraci na Soutěže.cz. Po celou dobu soutěže jsme nezaznamenali žádný dotaz či problém ohledně nahrávání fotografií, což hodnotíme jako jedno z pozitiv. Celý proces soutěže je dostatečně jednoduchý pro všechny uživatele Facebooku s primárními technickými znalostmi jeho fungování.

    náhled hlavičky soutěže

    Jak jsme již popisovali v dřívějším článku o Facebooových soutěžích, jejich nejvýznamnější doménou je především rapidní nárůst základny fanoušku, ale i interaktivní zapojení cílové skupiny a propagace jména pořádající společnosti. Ode dne spuštění soutěže k jejímu konci se počet fanoušků page Soutěže.cz navýšil z původních 1280 fans na 4596! Za 30 dní soutěže jsme tedy naši Facebookovou stránku obohatili o 3316 nových sledujících.

    Největší boom nárůstu fanoušků se odehrál v období spuštění soutěže. Během 4. dne dalo stránce like celkem 545 nových uživatelů za jediný den!

    Nárůst likes stránky

    Veškerá aktivita na stránce pocházela z organického vyhledávání, tedy bez použití jakékoli placené reklamy na Facebooku, či PPC.

    Problémy a pozitiva fotografické soutěže

    + snadné vytvoření soutěže díky speciální aplikaci

    + jednoduchá administrace a správa soutěže

    + možnost upravit podmínky soutěže dle vlastních kritérií

    + bez technických problémů po celou dobu trvání soutěže

    + intuitivní řešení pro soutěžící i hlasující

     

    zkreslené hlasování

    Největší komplikací, se kterou se fotografické soutěže setkávají, jsou zkreslené výsledky. Někteří soutěžící mají mezi sebou navzájem uzavřené dohody o hlasování. Proto se stává, že nejlepšího skóre nemusí zákonitě dosáhnout nejkvalitnější fotografie, které by si výhru zasloužily. Snadné řešení situace spočívá v předem upravených podmínkách soutěže.

    TIP:

    Do podmínek soutěže vložte odstavec o vlastním výběru vítězů. Vhodné je například zvolit vzorek čítající několik desítek soutěžící a z něj následně určit výherce vlastním výběrem. Tuto podmínku jsme použili například v soutěži pro Regionální radu regionu soudržnosti Jihovýchod. Po ukončení soutěže bude z 30 nejlépe hodnocených fotografií zvoleno 20 výherců. Rovněž jsme doplnili podmínku o dodržení zvoleného tématu. V případě, že soutěžící nedodrží nastavená kritéria, bude automaticky vyloučen bez nároku na výhru.

    Soutěž připravená do 5 minut!

    Máte-li předem ujasněný obsah soutěže a připravené grafické materiály, máte z 90% vyhráno! Samotné založení soutěže zvládnete do několika málo minut.

    Pro ulehčení celého procesu jsme vytvořili vlastní aplikaci, která je plně kompatibilní s účtem na Facebooku i na Soutěže.cz. Jedinou podmínkou je vlastnit správcovství stránky, pro niž soutěž tvoříte.  Facebookovou stránku snadno spárujete v administraci Soutěže.cz. Po vyplnění všech požadovaných kolonek pouze potvrdíte vytvoření soutěže a aplikace se sama vygeneruje do záložky na vaší Fan page. Záložka se nově zobrazuje nejen v horní liště, ale i v levém sloupci pro lepší viditelnost.

    Vzhled Facebookové aplikace

    Pokud zvažujete uspořádání fotografické soutěže, neváhejte nás kontaktovat na info@souteze.cz . Rádi poradíme a vymyslíme nejefektivnější řešení na míru vašim potřebám.

    Rubrika: PR články.cz, SEO Linhart.cz, SEO nástroje.cz, SocialniSite.cz, Soutěže.cz |

    Tereza Vojáčková (13 článků)


Komentáře k článku

Vložit nový komentář

Poznámka: Položky označené hvězdičkou je nutné vyplnit.

Jméno: *
E-mail: *
Web:
Komentář: *

Vložené komentáře

  • Visibility
    29. 12. 2014, 13:38

    Pěkná případovka, Terezo. Máte také data o facebook stránce dále – nezkrátil se reálně dosah, případně byli uživatelé aktivnější než dosavadní množství fanoušků?

    • Jan Linhart
      29. 12. 2014, 16:37

      Děkuji za reakci. Procentuálně (z celkového množství fanoušků) se dosah a aktivita snížila, ale reálně se aktivita několikanásobně zvýšila (ne tolikrát, o kolik stoupl počet fanoušků, ale změna byla k lepšímu).

  • Visibility
    6. 1. 2015, 13:31

    Děkuji za doplňující info. Osobně máme zkušenosti, že soutěž dokáže přivést až několik stovek nových a zároveň aktivních fanoušků, proto i za nás mohu Vaše pozitivní zkušenosti pouze potvrdit.

  • Manny
    5. 5. 2015, 23:58

    Díky za tuhle super případovku. Do soutěží vkládám hodně pozitiv, je to velice dobrý magnet na potenciální zákazníky.