Blog – Nezařazené

  • 30. 7. 2014
    3 komentářů

    CASE STUDY: PPC kampaně vás nemusí vysát. Můžete na nich vydělávat již za pár tisícovek

    PPC kampaně ve vyhledávačích jsou skvělou příležitostí jak svůj podnik pozvednout na novou úroveň. Můžete zvednout prodeje nebo povědomí o své značce a nemusí to stát zase tolik. Jak vytvořit PPC kampaň na Googlu a Seznamu a neprodělat při tom jmění?

    PPC alias pay-per-click kampaně jsou dnes jednou z nejdůležitějších součástí internetového marketingu. Svému majiteli mohou přinést zisk, moc a slávu. Tedy to první určitě. Mluví pro ně 5 hlavních výhod:

    • Můžete díky nim zapomenout na prokletí označené „nejsem na první straně vyhledávače, co mám dělat?
    • Veškeré vaše služby / váš sortiment můžete dostat na pár kliknutí dostat přímo pod prsty potencionálních zákazníků.
    • Pomocí remarketingu můžete inteligentně oslovit nejen prvonávštěvníky vašeho webu, ale také již existující zákazníky.
    • Nemusíte cílit jen na uživatelé počítačů, ale i na mobily. Klidně na ty, jejichž majitelé se nacházejí pár metrů od vašeho podniku.
    • Celou kampaň máte ve vlastních rukou.

    Screenshot 2014-07-20 16.25.19

     

    PPC pán na holení – Cmelicek.cz

    Tyhle, ale i další výhody zaujaly majitele eshopu Cmelicek.cz, který si specializuje na hračky pro děti. Jeho cílem bylo dostat zboží k zákazníkům ve větší míře, ale současně udržovat určitý měsíční rozpočet, nešlo tedy o velkorozpočtovou kampaň.

    Se Cmelicek.cz jsme začali spolupracovat v březnu 2014. Majitel se o PPC kampaně zajímal, ale sám je ještě nikdy neprovozoval. Chtěli jsme navázat na skvělý vánoční výsledek jeho eshopu i v povánočních většinou slabších měsících.

    Začali jsme proto nanovo. Soustředili jsme se primárně na jeden z jeho výrobků a pracovali jsme jak s Adwords, tak Sklikem od Seznamu. Nejprve jsme vytvořili kampaň pro brand eshopu, který měl už v té době slušnou návštěvnost. Následně jsme do PPC kampaní přenesli strukturu webu – vytvořili jsme kampaně postupně pro jednotlivé kategorie na webu, pak také pro jednotlivé prodávané sety. Nakonec vznikla kampaň i pro náhradní gumičky pro daný výrobek.

    Klient chtěl také zachytávat nejenom lidi ve vyhledávaní, ale také na odcházející návštěvníky svého webu. Vytvořili jsme pro něj proto remarketingové kampaně v reklamní síti se speciálními bannery, které nabízeli po prokliku 10% slevu na celý nákup. Ty byly namířené jen na ty návštěvníky, kteří se na web sice dostali, ale zatím nenakoupili. Jakmile nakoupili, tak vypadli z remarketingového seznamu a reklama na ně dál necílila.

    Kampaně jsme ve výsledku vytvořili podle následujícího klíče:

    • brand eshopu,
    • loom bands – kategorie,
    • loom bands – sady
    • loom bands – gumičky,
    • cmelicek – remarketing.

    Podobná kampaň může být úspěšná ve chvíli, kdy je na prodávaném produktu nastavena vyšší marže. A výsledky se dostavily. Můžeme se opřít o data z období 10. května – 10. června 2014. Více se nám dařilo v Adwords:

    • Návštěvy: 1 432,
    • Transakce: 50,
    • Obrat: 31 918 Kč,
    • Náklady:  1 176 Kč
    • Podíl nákladů na obratu:  3,68 %.

    V Skliku jsme zaznamenali podobně dobrý výsledek:

    • Návštěvy: 403,
    • Transakce: 11,
    • Obrat: 10 888 Kč,
    • Náklady: 485 Kč,
    • Podíl nákladů na obratu: 4,45 %.

    Pokud obě kampaně sečteme a do nákladů připočítáme cenu za správu obou kampaní (4000 Kč) do nákladů, pak dostaneme následující čísla:

    • Návštěvy: 1 835,
    • Transakce: 61,
    • Obrat: 42 806 Kč,
    • Náklady:  5 661 Kč,
    • Podíl nákladů na obratu: 13,22 %.

    Celkem jsme tedy za zaplacených 5 661 Kč zákazníkovi vytvořili obrat 42 806 Kč. Takovým výsledkem však rozhodně končit nechceme. Dalším přídavkem do PPC kampaní by se měly stát Product Listing Ads alias PLA, který by měly obrat Cmelicek.cz dále navyšovat.

    To zní dobře. Mohli byste něco podobného udělat i pro mě?

    PPC kampaně na druhou stranu nejsou tak jednoduchým nástrojem, jak se může zdát. Člověk se musí naučit nejen již dané postupy, ale hlavně přijímat všechny nové, které Google a Seznam pravidelně zavádějí. A je jasná, že pokud se musíte starat o vlastní podnikání, pak už vám na PPC reklamu asi nezbývá čas.

    My se narozdíl od vás staráme hlavně o PPC kampaně a internetový marketing obecně. Napište nám, pokud se chcete svěřit do rukou odborníků.

    PPC_button

    Rubrika: Nezařazené, SEO Linhart.cz, SEO nástroje.cz, SocialniSite.cz | Štítky: , ,

    Boris Múdry (13 článků)

    Propadl jsem sociálním sítím, PPC reklamě a internetovému marketingu. A asi mě chvíli nikdo nevyloví.


Komentáře k článku

Vložit nový komentář

Poznámka: Položky označené hvězdičkou je nutné vyplnit.

Jméno: *
E-mail: *
Web:
Komentář: *

Vložené komentáře