Blog – Copywriting.cz

  • 13. 6. 2017
    0 komentářů

    43. NET sraz přivál vlnu pozitivní energie

    Páteční večer s datem 9. 6. 2017 se nesl v duchu internetového podnikání, cestování, kryptoměn a pozitivní energie. Tedy alespoň v salonku olomouckého Minipivovaru & Steak housu Riegrovka. Ten se stal svědkem čtyřicátého třetího setkání online podnikatelů, marketérů, IT, copywriterů i vývojářů. Před projekčním plátnem se tentokráte vystřídali dva řečníci, kteří otevřeně promluvili o svých zkušenostech v podnikání, s cestováním, ale i osobním rozvoji.

    Silné stránky osobnosti se nám vrací z mládí

    Ještě před úvodním slovem prvního řečníka proběhlo klasické půlminutové představení všech účastníků NET srazu. Musím uznat, že vliv investování a internetových měn má nesporně rostoucí křivku, a tak se nikdo nedivil, když si polovička posluchačů přála čerpat informace především ze světa kryptoměn. Dočkali se.

    Tomáš Zdražil. Digitální nomád, úspěšný podnikatel, spolupořadatel investiční konference Cashflow Summit i autor digitální knihy s názvem: „Vydělávej online, žij offline“. Především člověk, který strašně rád NEhromadí věci, ale zážitky. Takový by mohl být medailonek prvního řečníka večera.

    Tomáš se zkraje rozpovídal o svých začátcích v podnikání, proměnlivému vztahu ke studiím i důvodech, které nastartovaly jeho životní cesty. Prezentace sršela nápady, motivačními citáty, literaturou, užitečnými zdroji, životními vzory a názory lidí, kteří zkrátka vědí. Coby člověk, který rád poznává, rozšiřuje obzory a rozvíjí sám sebe, prakticky vyměnil krabicový styl života za batoh. Udělal dobře. V uplynulých měsících jste ho tak mohli potkat na lehátku v Thajsku, na józe v protidrogovém centru kdesi v Asii nebo v izraelském coworkingu.

    Několik Tomášových tipů

    • Všechno je o tom, jak si člověk připraví hlavu. Pak už je život jenom cesta.
    • Snažím se stále nějak rozhodovat a nenechat se ovlivnit penězi nebo majetkem.
    • Začal jsem si pronajímat dokonce i mobil.
    • V mnoha státech se dá vyžít se 100 dolary na měsíc.
    • Lidé si kupují důvěru v různé poradce, kteří dané věci většinou vůbec nerozumí.“
    • Koupil jsem si 16 jednosměrných letenek za 25 000 Kč.“
    • Silné stránky povahy se vám vrací z mládí.“

    Jak Tomáš několikrát opakovat, nejdůležitější jsou pro něho nové výzvy. Proto cestuje nejčastěji sám (daleko a všude), plánuje pokořit Iron Mana a pořídil si motorku. A s tou samozřejmě hodlá dobývat další kontinenty. Cestování bylo v podstatě takovým leitmotivem celé přednášky. Dotkli jsme se ale i kryptoměn. Jejich potenciálu i rizik. A to když Tomáš přiznal, že jeho nejhorší investice v životě bylo pár kokosů koupených za zdánlivě stagnující Ethereum. Dostali jsme se ale i k otázce svobody podnikání, kterou spatřuje právě v měnových investicích (i když věří i na fyzické peníze), kterým se hodlá naplno věnovat i do budoucna.

    Pokud chcete prorazit, změňte věci, které nefungují

    Druhým řečníkem večera byl Libor Hoření. Za 9 let podnikání stihl nastřádat spoustu zkušeností, o které se s námi za necelou hodinu ochotně podělil. V 17 letech založil projekt, který se zanedlouho stal nejvyhledávanějším českým webem s recepty. A jak k tomu došlo? Zkrátka se podíval na věci, které nefungovaly. Vzal si několik velkých českých portálů a hledal chyby. „Vždy jsem chtěl být ten, který přijde s řešením.“ „Tak jsem založil web toprecepty.cz, který během několika let získal přes 45 000 receptů a miliony návštěvníků.

    Libor poté řečnil o různých praktikách, jak rozšiřovat svůj web nebo značku na Facebooku. „Základem je vyvolávat emoce a nebát se porušovat pravidla.“ „Samozřejmě pravila, která nikomu neuškodí, nikomu neublíží a zároveň vám pomohou.“ Třeba jako Jiřík ze Zlatovlásky. Podle Libora se také vyplatí sledovat data a to do nejmenších detailů. S dobrým analytickým myšlením, vhodnými nástroji a tak trochu i mravenčí prací pak můžete například zjistit, kdy je třeba vytasit recept na vajíčkovou pomazánku nebo silnou česnečku na pořádnou kocovinu.

    K úspěchu vede „Wow efect“! Musíte překvapit, udělat věci obráceně. Trh je totiž přesycen a klasický zákazník potřebuje ohromit. Na tom stavěla IKEA, ale i McDonald, který vás nasytí doslova do pár sekund. Spíše naplní (poznámka redakce). A tak se dále hovořilo o Kavárně POTMĚ. Nebo o bistru, kde se s vámi točí židle i stoly, ale kávu máte zdarma. Proč? Protože dolar platí ti, co vás online „trolí“ a různě pohybují s předměty.

    Něco málo od Libora

    • „Vařit moc neumím, ale dělal jsem štrúdly v toustovači.“
    • „Vezměte si konkrétní business a jednu část zextremizujte.“
    • „Nejcennější je komunita lidí okolo a znát sám sebe.“
    • „Hledejte jednoduchá řešení a pěstujte si maincept.“
    • „Zrealizoval jsem i projekt Darujhovno.cz.“

    Novodobé platidlo? Dobrý skutek!

    Libor závěrem přednášky představoval jeden z jeho nejmladších projektů. DobroKáva má jasné motto. „Neplaťte penězi, plaťte dobrým skutkem.“ Ne. Libor nevypil příliš piva, ani neužívá prášky na záda jako Tiger Woods. Libor se zkrátka rozhodl, že na vlastní náklady rozjede projekt, který vnese mezi lidi trochu empatie, porozumění
    a především nezištné pomoci. „Celý princip funguje na důvěře a je to v podstatě takový katalyzátor pomoci“. „Jde mi o ten hormon štěstí, který se při dobrém skutku vyplaví.“ A jedním dechem doplňuje. „Když bych měl volit mezi LCD obrazovkou na zadní sedačce nového auta a právě tímto pocitem, určitě bych neváhal.“ V teoretické rovině je tak Libor podle svých slov trochu sobec, protože využívá pomoc jiným ke své pozitivní náladě a dalšímu získáváni energie. Projekt DobroKáva by měl vydržet až do konce léta a tak se klidně může stát, že vám v Brně okolo „Zelňáku“ někdo koupí snídani nebo lístek na šalinu. Ano. Otázka DobroPiva nebo DobroZmrzliny padla také.

    Tradičně se pak rozhořela „molekulární diskuse“.  Všichni hosté NET srazu se totiž různě přesouvali a hovořili o všem, co si v současné době na poli marketingu, podnikání a investic zaslouží pozornost. Celá akce dále pod taktovkou Honzy Linharta, který má NET sraz na starost, pokračovala pořádnou párty v nedalekém olomouckém klubu.

    A my ostatní? Do světa s námi! Zažívat a poznávat. Protože jednou na letišti potkáte třeba takové chlapíky jako je Libor nebo Tomáš. Stejně tak jako se potkali oni.

    Rubrika: Copywriting.cz, Coworking Olomouc.cz, SEO affil.cz, SEO forum.cz, SEO Linhart.cz, SocialniSite.cz, Zajímavosti | Štítky: , , , ,

    Jan Verner (4 článků)

    Zajímám se o marketing všeho druhu a jsem rád v obraze!


Komentáře k článku

Vložit nový komentář

Poznámka: Položky označené hvězdičkou je nutné vyplnit.

Jméno: *
E-mail: *
Web:
Komentář: *

Vložené komentáře

Dosud nebyl vložen žádný komentář. Buďte první!